Disappear in the Eyes of the Beloved

Om du funderar lite om andlighet och liknande. Om du vill förstå vem du är och vad du gör här. Om du söker efter någon att ge dig några tips på vägen till att hitta dig själv, den som verkligen på riktigt är du, bakom allting som vi ser hör och känner i vår verklighet. Så ta och spana lite på den här snubben.

Om du slår upp chill i ordlistan så lär det vara en bild på den här mannen. Samma sak gäller vishet och andlighet. Han har vad jag tror/gissar/känner koll på läget när det kommer till djupet av vår varelse.

Men vill också säga att jag inte sett allt han gjort eller kanske förstår/håller med om allt han säger då jag inte är på samma nivå eller ens kan ta till mig allt. Lite måste man själv finna på egen väg och även så har iaf jag svårt att ta till mig allt nytt direkt. Men när det får sjunka in lite så kan man se på det med öppnare ögon och känna vad som känns rätt.

Tiruvannamalai, India 14 February 2012, session 1
”There is nothing you have to do. Only look into the eyes of the Beloved.” – Mooji

Kommentera

